Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 15.11.2012, 16:14
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuossa vakioahtimessa on pakopuoli ahdas.
Aikoinaan -80 luvulla noita bentsiinikäyttöisiä autoja kun viriteltiin (ei toki ahdettuja mutta polttomoottorikäyttöisissä autoissa tuo perusajatus lienee sama) lähdettiin kannen avartamisella, nokka-akselin muuttamisella, pakosarjan ja pakoputken muuttamisella hakemaan sitä virtausta paremmaksi ja toki sitten kaasuttimen / kaasuttimein isontamisella antamaan sapuskaa. Vauhtipöyrää kevennettiin että saatiin nopeammin ottamaan kierroksia.
Aika moni tänäpäivänä kyselee ja laittelee noita dieseleitä, nyrkkisääntönä tuntuu olevan ämpärin kokoinen turbo, sopparuuvi kiinni ja cooleri
Kantapään kautta tuli itsekkin lähdettyä kun netissä sain ohjeita ja oikein turbopajan tekeleen tilasin, maksoinkin itseni kipeäksi laitteesta joka sitten hajosi ½v käytön jälkeen. Meriselityksiä tuli ja paras loppuselitys turbo pettämiselle oli että soppaa ei olisi saanut antaa lisää
Vaikka noita pajoja ja niiden ammattitaitoa / tietämystä osa kehuu, itse nyt omien kokemusten mukaan ne mielipiteet muodostanut mutta se siitä.
80 000km nyt ajanut noilla suuremmilla ahdoilla ja eri turboilla, vuoden verran oli cooleri mutta ei ajossa / käytössä huomattavaa eroa ollut.
Kilsojakin jo sen verran että teidän samoja laitteita mitkä on pettäneet vakioasetuksilla pienemmissä km lukemissa.
Tuota turbotimeriä pidän kyllä hyvänä ja hintansa arvoisen laitteena.
Vastaa lainaten