Onkos noissa muovikuoret "laseina" vai ihan oikeata lasia? Jos muovia ja se on hinkkautunut sameaksi niin jo kiillottaminen auttaa valotehon paranemiseen kummasti.
Kyllähän jos isontaa lamppua niin se myös lämmittää enemmän. Kylmien kelien aikaan myös jäähdytys on tehokkaampaa, joten näin syksyllä/talvella en itse usko että isompi lamppu tekisi kovin hallaa umpioille/linssille (jos siis muovilinssit) ellei käytä lamppuja koko ajan auton seistessä.
Itse en ole huomannut valotehossa eroja onko valoina H4:sen biltema-lamput, osramin nightbreakerit vai jotkut muut, 55w lampussa on valotehoa on sen minkä 55w antaa eikä yhtään yli, värisävyssä on vähän eroa mutta ei mun normisilmään ole eroa. Pitkissä sen huomaa onko 60w vai 100w, sama juttu jos on lisäpitkät ja polttimoina 60w/80w/100w/130W. Samoin johtojen paksuudella on merkitystä.
Volkkarissa on hella ff200 ja ihan normipolttimoilla, paksut piuhat ja yllättävän hyvä valoteho ollakseen perushalogeeni. Hinta-laatusuhde on hyvä noissa.
Pajerossa on hella 1000 rallyet ja ovat todella vanhat valot, umpiotkin jo varmasti parhaan terän menettäneet, mutta potkivat yhä tehokkaasti ollakseen +10v ikäiset halogeenit. Polttimot noissa on "hyvät"
Tämä näin äkkiä mutu-tuntumalla lonkalta heitettynä.