Viestiketju: Ohjausiskari?
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 04.07.2004, 22:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mulla kanssa pyörii 35 mt/r alla "omatekoisilla" beadlock vanteilla. Tasapainotettu ei ole ja puolen vuoden ajon jälkeen alko ekat hullut woblaukset. Aina on siinä maagisen 60 km/h kohdalla ollut pientä sheikkiä mutta nyt rupes takomaan sormille oikeen kunnolla. Vikaa etsiessäni korjasin seuraavat asiat.

- Lehtijousituksen puslat edestä aivan sökönä. Vaihdoin mutta ei poistanut kokonaan woblausta.
- Kuskin puolen rumpujarru jäi jotenkin kantamaan. Tämä vaikutti ihan pirusti ja woblaukset hävisi melkein kokonaan kun säädin ja herkistelin jarrut.
- U-pulttien kiristys. Auttoi tosi paljon. Nyt päästiin takaisin normaali tilanteeseen.

Tietty on sanomattakin selvää että kaikki muutkin väljät edesauttaa woblausta.

- Pallonivelet raidetangossa
- Pallonivelet ohjaustangossa
- Ohjausimpukan väljät
- Ohjausvarsien väljät (jos on pultattavat sellaiset kuten esim. toyotoissa)
- Ohjausristikoiden väljät
- Ohjausiskari
- Akselin tuennan puslat
- U-pultit lehtijousellisissa
- Pyörän ja navan laakerit

jne. Tiety suurilla kumeilla on enemmän massaa vatkata.







- http://www.G-69.tk -
Vastaa lainaten