Manuaalista rupee ensimmäisenä kytkin antautuun kun ruuvaa, mutta kyllä sekin nyt jotain tehonlisäystä kestää. Lähteväakseli menee kuulemma seuraavaks poikki tosta 6-vaihteisesta. Tossa mun ramissa on nyt sama 6-vaihteinen laatikko mikä on 01-05 vuosimallin rameissa eli NV5600. 05-> eteenpäin manuaali on kaiketi mersun tekele G56 missä kesto on mahdollisesti parempi. Ton manuaalin tunnistaa helpoiten siitä, että vanhemmassa laatikossa peruutusvaihde on vitosen vieressä. Tuossa G56 laatikossa pakki on kakkosen vieressä.
Automaattiin saa sijottaa melkeinpä heti rahaa jos laittaa lisää voimaa. Toki ajotavallakin on suuri vaikutus automaatin kestoon. Vakio automaatti ei kestä oikeestaan ollenkaan turbiini lukossa vedättämistä. Kaasu pohjassa kiihdyttämistä se kestää sitten paremmin, koska linjapaineet on kovemmat silloin. Tommoset huomasin ainakin omassa kapineessa. 03-> malleissa on vähän kestävämpi laatikko kuin -95, mutta 03-> mallissa on enemmän voimaakin alkutilanteessa.
Viimeksi muokannut Villeri : 10.11.2012 13:11
|