Näytä yksittäinen viesti
  #39  
Vanha 07.11.2012, 07:26
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Miksi pitää mennä merkkitiskille?

Ihan listalta katsoo vaikka paikallisen AD-korjaamon ja vie sinne, teettää valmistajan ohjeen mukaisesti huollon. Takuu säilyy ja eppäilen ainakin omien kokemusten pohjalta (siis kuittien perusteella vrt vastaavat kuitit merkkiliike) että eroa on siin' onko öljypytyn kupeessä es. vw:n logo vai mobil, sama öljy ja litrahinta moninkertainen.
Firman Caddyyn päätettiin tehdä syyshuolto kun sinne piti lisää öljyä moottoriin. Itsellä kun ei ole mitään ostolupia niin en voi käydä ostamassa litraa öljyä ja laittaa sitä moottoriin. Joten se meni VW huoltoon. Lasku 280€. Lisäsivät myös jäähdytysnestettä. Mutta samalla kertaa tekivät sille kuulemma 5 erilaista takaisinkutsua. Ei ollut firmaan tullut mitään tietoa tuollaisista. Siinä on 1.2 TSi kone. Sitä ohjelmoitiin ja laitettiin joku välilaippa. Kuskin penkki piti uusia, mutta niitä ei ollut yhtään maassa joten jäi toiseen kertaan. Sitten oli muistaakseni joku airbag ohjelmointi ja joku sähköihin liittyvä korjaus. Kaippa tuo 280e tuli noista töistä, vaikka takuuseen ne olisi pitänyt mennä.

Ja mitä tuohon bimmeriin tulee mitä moni tuolla kommentoi. Itse siitä näin pari laskua ja hieman niitä ihmettelin. Tais olla Laakkosen laskuja. Se vei autoa huoltoon aina kun auto ilmoitti ja tosiaan siinä avaimenperässä oli joku huoltokirja tms. Mitään huoltovihkoa ei ollut ja avaimella nähtiin aina mitä huoltoja siihen on tehty. Tai näin se ainakin sanoi. Ongelmahan on siinä että tuo kaveri ei tiennyt autoista yhtään mitään. Joten ihan sama mitä huolto sille selittää. Se maksaa sen ihan kiltisti. Vähän kuten meidän firmassa. Täällä kukaan tiedä autoista yhtään mitään. Ne aina käy merkkihuollossa ja lasku tulee perässä. Ihmettelen miksei ne vie tuota autoa huoltoon pesunesteen lisäyksen takia.. Kumma juttu kun ne sitä osaa lisää, mut melkein vieressä olevan öljykorkin avaaminen on niin pirun vaikea homma. Eikä tuostakaan kukaan olisi tiennyt viedä autoa huoltoon ellen olisi erehtynyt katsomaan hienoa 1.2 TSi konetta. Koko moottorissa ollut yhtään öljyä ja öljyä kuulemma lisätään kun mittaristoon syttyy merkkivalo. Näin kaikki meikäläiselle sanoi. 10tkm matkalla söi kaiken öljyn koneesta

Eli ei ihme jos tuolla merkkihuollossa hieman kusetetaan kun yhtään mistään ei tiedetä mistä ollaan maksamassa. Tuo on vähän verrattavissa tähän tietotekniikkaan. Suomi on ihan täynnä urpoja mitkä ei tiedä koneista yhtään mitään. Niille voi puhua ihan mitä tahansa paskaa tietokoneista ja onnesta soikeena ne sitten maksaa sen mitä pyydetään. Eihän joka asiasta tarvi tietää, mutta varmaan kannattaisi vähän edes perehtyä mistä sitä ollaan maksamassa.
Vastaa lainaten