Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
Voisko pyrokrat lukea uudelleen nuo Lallin kirjoitukset parin päivän osalta,varsinkin tuosta rengasasiasta/puuhalapuista. Vink ,niistä trafin kanssa juurikin keskustelleet joten siitä tämä rengaskysely nyt alkoi.
|
On hienoa, että joku on niin aloitteellinen että on ottanut asiasta selvää ja saanut joltakin Trafin lakimieheltä tulkinnan kysymykseensä.
Se että on tulkinta ei vaan ihan riitä kun kyse on autourheilusta. Kilpailun järjestäjällä pitää olla oikein poikkeuslupapaperi, virallinen päätös eli mustaa valkoisella, Trafilta siitä, että (nimetyissä) kilpailuun osallistuvissa autoissa, kyseisen kilpailun alueella (määritellään kisakutsussa) siirtymillä saa käyttää mm ylikokorenkaita ja muutenkin, tietyin määritellyin rajaehdoin,voivat poiketa tieliikenteeseen vaadittavista määräyksistä. Kopio tästä paperista on oltava kaikilla kisaajilla mukana ja tarvittaessa näytettävä jos virkavalta sattuis jotakin kyselemään!! Tämä käytäntö on rallipuolella vakiintunut ja siellä (piikki/nasta)rengassääntö koskee
kilpailuun osallistuvia autoja ( kilpailunumerolla ajavat + kisaorganisaation reitillä liikkuvat kisatunnuksin varustetut autot) riippumatta siitä ovatko tarra/siirtokilvillä vai tavallisilla kilvillä liikkeellä. Kisan päätyttyä lupapaperi palutetaan kisatoimistoon !!!! Käytännössä tarkoittaa myös, että poikkeuslupa päättyy kun kisa on ajettu. Tulo- ja kotimatkat on ajettava määräysten mukaisilla rinkuloilla!!!! Hyvä muistaa että
ralleissa tarrra/siirtokilpien voimassaolo päättyy kisan päättyessä eli kisa-auto on tuotava ja vietävä traikulla!!! Jos sama käytäntö tulee offiin niin noudattanee pitkälti tuota rallipuolen paperia!!
Hyvä alku kunhan vaan jaksatte viedä asian päätökseenkin ja sen jälkeen sitten porukka vaivautuu annettuja määräyksiä vielä noudattamaankin. Luvilla, erityisesti poikkeusluvilla kun on taipumus hyvin herkästi myös lähtemään jollei homma toimi
