Näytä yksittäinen viesti
  #182  
Vanha 02.11.2012, 10:13
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tässähän koitetaan tuoda esiin niitä ongelmatilanteita ja harmaita alueita jota sääntöihin voi jäädä. Virheiden/ongelmien löytäminen tässä vaiheessa on vähemmän haitallista kuin että ne löytyy ensimmäisessä kisassa. Liikennekäytöstäpoisto on ihan laillinen toimenpide katsastetulle autolle ja tälläiseen autoon saa Trafin ohjeen mukaan siirtokilvet esim. kilpailuja varten kuten tuolla aikaisemmassa linkissäni kerrotaan.

Esimerkki: Ajelen katuliikenteeseen katsastetulla Jeepillä päivittäiset ajot 32" renkailla jotka löytyy rekisteriotteesta. Viikkoa ennen kilpailua poistan auton liikennekäytöstä ja haen siirtokilvet kilpailua varten. Vaihdan alle 37" pyörät jonka jälkeen autolla ei saa enää ajaa päivittäistä ajoa mutta kilpailuun osallistuminen on ok siirtokilvillä. Kilpailun jälkeen vaihdan taas 32" kumit alle ja otan auton liikennekäyttöön. Onko tämä skenaario ok?

Näin jos toimitaan toimitaan laki pykälien mukaan eli siirtokilpi autoissa saa olla isommat renkaat ja pidemmät nastat kun kyse on väliaikaisesta käytöstä. kilvellisissä ne mitkä otteessa ja kun tämä punakilpi asia on saatu päätökseen sitten voitais ajatella uusia kysymyksiä trafille voisko kilpailuissa käyttää kilvellisissä suurempia renkaita mutta tässä vaiheessa mennään annettujen ohjeiden mukaan.

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 02.11.2012 10:28
Vastaa lainaten