Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.11.2012, 23:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AntonW Näytä viesti
Samanikäiset (tänä kesänä hankitut), samanmerkkiset (exide).

Olen niitä lataillut pitkin päivää ja kyllä ne ottaa virtaa vastaan. Laturi on vähän lelu vaan mutta. Mittaillen jännitteet kun ne on tasantuneet, ne on 13V ja päälle. Siitä ne sitten tippuu yön yli n. 12,7V:iin.

Ihmetyttää edelleen se että miten ei tuu 24V vaikka mulla on toisen akun + kytketty toisen akun - ?? Ja kaikki muuten paikalla. Miten se sähkö menee laturista etenpäin, akkuihin tietysti? Moottoritilan takaseinässä, samalla puolella kuin laturi on musta denso boksi. Siihen menee jotain laturista kanssa. Mikäs se boksi muuten on?

Huomenna tulee sähköinssi kattomaan! Ehkä sitten ollaan viisaampia. Mulla tää sähkötietämys aloittelija tasolla.
Tuota ootko mitannu siten että kuskinpuolen akusta mittarille + napa ja miinus runkoon???

Se takaseinän boksi on lataus säädin ja sinne ei oikeastaan kannata kajota myöskään ennen kuin kaikki muu on kondiksessa.

Jos kerran akuissa on potkua niin enää jää vaihtoehdoksi että joko maakaapeli on poikki/irti/ jotain tai sitten se pääsulake on palanu/hapettunu/ tai jotain, tai sitten se välikaapeli.

Ulkomuistista heitellen,korjatkaa jos menee pieleen, laturilta menee se päävirta amppeerimittarin kautta akulle. Ja tosiaankin jos sieltä avaimen kanssa hitsailit kunnolla niin jotakin välillä laturi-akku on ny kärvähtäny. Ja se pääsulake olisi kai se luonnollisin vaihtoehto. Eli se ei ole turha juttu notta miinus kenkä aina irti ennen kuin tekee juuri mitään siellä kattilahuoneessa.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten