Viestiketju: "Keulapelti"
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 01.07.2004, 20:42
mokkeri mokkeri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Oman projektiini (-86 C4) tein lattiat ja lampunluukun.
Oikeilla aineilla, aikaa säästämättä ja kärsivällisyydellä pitäisi homma onnistua.

Ensimmäiseksi marssin venekauppaan ja ostin epoksihartsia (2 säiliön pumppupullo, antaa aina oikean seoksen), sidospulveria ja ohutta/tiheätä/pehmeätä lasikuitukangasta.

Tässä on vaikea kirjoittaa täydellistä ohjetta miten tehdään, mutta jokunen vinkki
tulee mieleen, mihin itse törmäsi testaillessa.

-Hyvä pohjalevy esim. täyttämiselle on akryylimuovi, siihen ei epoksihartsi tartu.
(voi käyttää vaikka valumuottina)
-Reunat/saumat hioo pitkältä matkalta kaventuen tasaisesti reikää kohti.
(tarttuu paremmin kiinni ja tulee vahvempi sauma)
-Laikuitumattoa laminoi ristiin erikerroksissa, ja tärkeätä on saada ilma pois
jokaisesta kerrokseta ennen seuraavan laittamista. (esim pyörivällä kumitelalla)
-Epoksihartsia voi tehdä isomman kerroksen/mällin kerrallaan, ei kuumene niinkuin
lasikuitu pakkelit tms.
-Kaikki paikat mihin aikoo hartsia levittää, pitää olla karhennettu/hiottu.
Ei tule tarttumaan laisinkaan esim maalin päälle.
-Valmiin hartsin päälle tulee lopuksi siihen tarkoitettua erikoismaalia.
(vaikka pinta olisikin valmiin näköistä pohjaväriä varten)

Purjeveneen, surffilautojen korjausopuskoista saa hyviä vinkkejä.

edit/unohdus :
Erikoistärkeätä on että kaikki halkeamat tulee "avata" reilusti yli siitä kohdasta mistä
halkeama on alkanut/päättynyt (niinkuin tuulilasin halkeama, jos ei poraa halkeaman päätettä
niin halkeaminen vaan jatkaa matkaa)





Edited by - mokkeri on 01/07/2004 22:00:00
Vastaa lainaten