Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.10.2012, 22:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taisto Näytä viesti
Oman jännityksen tuo vesikiertoinenlattialämmitys nosturin kiinnityksen kanssa. Onko kukaan kuvannut lämpökameralla putkien paikkoja hyvällä menestyksellä? Itse olin läsnä kun samaa hommaa yritettiin lämpökaapellille ja kamerassa ei kyllä erottanut kaapelin paikkaa.
Saa sanoa myös omia kokemuksia eri nostureista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista.
Jos oikea lämpökamera, ja putket eivät ole yli 10cm syvyydessä, niin löytyy kyllä.

Jos lattialämmityksessä riittää paukkuja, niin anna lattian kylmetä kunnolla, ja sitten tuntia (paria) ennen mittausta kunnolla tehoa.

Ilmanvaihto pois, ja lattia mielellään puhdas/tasaisen paskainen, ja nimenomaan kuiva.

Mulla itsellä talossa sähköllä lattialämmitys, ja haettiin lämpökameralla laatasta kosteudenmittauspaikkaa, kun astianpesukone lirautti alleen.

Lattialämmitys pois 12 tuntia, mutta 125mm laatta, kaapelit syvällä, aaltopahvi ja paksu parketti: ei löytänyt kaapeleita niin suurella varmuudella, että olisi uskaltanut porata.
Kosteuskartoittaja tuli tunnin etuajassa, ja minä olin nukkumassa; 15 minuutin kuluttua sängystänoususta lämpökamerassa näkyi minun jalanjäljet

Siinä odotellessa katseltiin mökkiä sisältä ympäriinsä, ja meinas päästä itku, kun kylmiä kohtia löytyi sieltä täältä, vaikka aikanaan remppa tehtiin omasta mielestä huolella!
Ulkona oli muutama aste pakkasta, ja seinän läpi näkyi ulkoverhoilun koolaukset, ja niiden kiinnitysnaulat

p.s onko lattialämmitysputket muovipäällysteistä kuparia? vois löytyä myös kaapelitutkalla?

Kerran -90 luvulla propattiin nosturia cu-lämmitysputkella olevaan lattiaa "kaapelikartan" mukaan, silloin otettiin piipparin toinen johto putkeen, ja toinen johto ruuvimeisseliin, millä painettiin kokoajan poravasaran terää ei alkanut piipaamaan ja reiät pysyi kuivan.

Ja "koeponnista" lattialämmitys ennen nosturin kiinnitystä, jos yhtään epäilyttää että vois olla vuoto putkessa.
Vastaa lainaten