Nuo ANL sulakkeet ovat varteen otettava vaihtoehto:
Ainakin nuo isot (onko eri kokoisia blokeja? tuo on sulake on noin 7,5 cm pulttivälillä), mitä esim. PUUILO myy näyttäs olevan kullattu? ja sekä kaapelikenkä että sulake saman pultin alla -> pienehkö jännitehäviö.
Ja noista päävirtakytkimistä, niiden vaarallisuudesta ja hyödyistä, on keskusteltu monta kertaa.......
Mutta jos itse tekisin HJ-60/61 sähköt uusiksi, ja jos pitäs viljellä sulakkeita yms. syystä taikka toisesta, niin toimisin seuraavasti:
Laturin (paksu) päävirtakaapeli tuodaan akulle sulakeboksin A kautta noin 100A sulakkeen kautta
K.o boksista otetaan
-n. 50A sulakkeen kautta syöttö kattovalojen sulake/relerasialle.
-n. 50A sulakkeen kautta syöttö korivalojen sulake/relerasialle. (ajovalot/sumu-/apupitkät- yms)
-n. 50A sulakkeen kautta syöttö sisälle sulakerasialle. (läppärit, puhelimet, yms pienet kulutukset)
-n. 50-500A sulakkeen kautta syöttö invertterille ja/tai muille suuritehoisille.
-n. 100A sulakkeen kautta syöttö mahdollisille hupiakkujen erotusreleelle tms. (harvemmin 24v järjestelmässä)
Ja vinssille otetaan mahdollisimman lyhyillä-, ja paksuilla johdoilla sähkö suoraan akkujen navoista, mahdollisesti +napaan tulevan kaapelin väliin kytketyn ISON päävirtakytkimen kautta (ja kaapelit mitoitettu siten, että jos päävirtakytkin paistuu, niin kaapelit voidaan kytkeä saman ruuvin alle

.
Ja auton sähköt voidaan eroittaa akusta myös isolla päävirtakytkimellä, mutta JOS päävirtakytkin aukaistaa/aukeaa moottorin käydessä, niin henkisesti kannatta varautua vaihtamaan uusi laturi

(aina ei pala, mutta jokainen on liikaa, varsinkin kun tuo alkuperäinen kytkentä suojaa varsin hyvin tulipalolta, ja jokainen päävirtakytkin on potentiaalinen vikapaikka, yleensä noin 1v jännitehäviöä aiheuttaa paljon ongelmia

)