Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko
mulla on etanasulakkeet,vaihdoin kesällä kun normaalit ei kestäny kompuraa. voimavirtatötselistä semmosella muuntimella käytän 50:stä plasmaa, ja sulakkeet räpsyy vähän väliä. saksasta tuli, kotiovelle noin 350€.
tässä kun on koneen ulkopuolella semmonen maadotuspultti, jossa luki ohjekirjassa että joku johtosuoja, muista kytkeä jonnekkin. mihkähän hittoon mun se pitäis kytkeä? pistotulppa on maadoitettua mallia, en oo kyllä konetta avannu ja kattonut kytkentöjä.
"grounding: at the back of each welder there is a screw and a label to provide the necessary grounding. before operating the unit it is necessary to ground the shell of the welding apparatus by means of a cable with no less than 6mm diameter, in order to prevent potential problems caused by electrical leakages" ymmärrän kyllä että tärkeetä on ja hirveetä damagee, mutta minne mä sen 6mm kaapelin kytken?
|
Hiukka ristiriitaiselta kuulostaa. Tuo maadoitetun pistorasian maadoitus riittää verkkopuolelle ihan täysin. Jos ei riitä, niin sitten on ongelma joka ei ratkea mitenkään muuten kuin laittamalla laite käyttökieltoon. Tämä tuskin on ongelmana.
Mutta jos tuo maadoitus jonnekin tarttee kytkeä niin vaihtoehtoja on kaksi. 1. Kiinteistön päämaadoituskiskoon ( ei kuulosta tarpeelliselta/ uskottavalta) 2. Johonkin sellaiseen kappaleeseen jossa on tuon hitsilaitteen maadoitus. Tarkennetaan vielä, että tuo on melko varmasti häiriönpoistomaadoitus, joka kytketään tarvittaessa.