Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.10.2012, 22:10
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Sulla on siis hyvin paikallinen vahinko, joka tulee ilmi melkoisen vanhan rakenteen korjauksessa. Jos ei oio hometta tms. niin pikkujuttuhan tollaisen pitäisi olla, mutta jos et säkään ole sitä huomannut, niin ei olisi uusikaan omistaja huomannut ellei olisi alkanut purkamaan. Mun mielestä tollainen case ei ole sun vastuulla, koska sä et ole peitellyt sitä vaan et vain ole tiennyt eikä ostajakaan olisi voinut rakenteita purkamatta tuota tietää.

Paha paikka, mutta oliskohan jotain ennakkotapausta tollaisesta ?

Toisaalta jos sovitte vaikka pienestä kipurahasta, niin tulee paljon halvemmaksi kuin lakitupa, jossa asiat sekaantuvat yleensä ihan lopullisesti ja pelin voittaja=rahastaja istuu teidän välissä .
Kyllä se vaan mun vastuulla on. Sitä kutsutaan lakitekstissä "piileväksi virheeksi". Mutta lakiteksti tässä(kin) aihepiirissä on varsin ympäripyöreä ja tulkinnanvarainen. Tähän liittyy toisena juonteena talon minua edeltävä, remontin teettänyt omistaja, koska siitä kun minä ostin talon, on alle viisi vuotta. Eli hänen vastuu on edelleen voimassa, mutta minä siis joudun hakemaan korvausta häneltä suoraan, hän ei vastaa nykyiselle omistajalle.