Viestiketju: Tulvat
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.10.2012, 19:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja tuo aluskasvillisuus sitoo/imee vettä, itse olen sammuttanut yhden 0,1m2 maastopalon heinäkuussa kangasmetsästä; tuon tupakin tumpin ympärille oli kasvanut vaaksan verran kytevää kangaskariketta, ja ensimmäinen virhe oli yrittää kusta se sammuksiin, keltaiset sentin leveät purot poistui paikalta
Joten loppujen lopuksi tuo kuntta saatiin sammumaan lapiomalla se sankkoon, ja vietiin hetteelle, ja pistettiin Fairyä (astianpesuainetta) ja hete vettä ja sekoitettiin; ja loppujen lopuksi kaadettiin suon silmään
Juu, mie oon kerran melkein aiheuttanut metsäpalon. Grillasin nakkeja mikronotskilla tosi kuivana aikana. Aloitin varovasti ja laitoin vain risuja. Muutama tikku lisää ja kohta oli koossa melkoinen roihu. Pienellä alalla, mutta paloi niin ahneesti että oli pakko uhrata nakkien kanssa varatut kaljat tuon megaroihunalun/preeriapalon (oli leirintäalueella) taltuttamiseen. 2 pulloa Koffia ja psiiiiiihhhhh..... Sammui. sen verran kiihkeä tapahtumasarja oli tuo, että nakit jäivät kylmäksi ja ukko tuhkanharmaaksi kun tajusi, että mikä oli lähellä.

Muuten oon sun kanssa samaa mieltä tosta Aral-järvestä ja kaivurin roolista siinä. Monta syytä kait noihin tulviin on eikä tuo tervanpoltto ole välttämättä enää niin olennainen.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 11.10.2012 19:43
Vastaa lainaten