Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ahonkivi
Kyllä siellä voi tota 5W-40 käyttää, mutta valmistajan suositus on tosiaan 5W-30 tai 10W-30.
Ja niin kuin joku jo aiemmin sanoi, jos paineet on liian pienet oikealla öljyllä, niin paksumpi öljy ei ole mikään korjaus.
|
Valmistajahan antaa alimman mahdollisen käytettävän öljylaadun, joten tottakai (mielestäni) voi käyttää tuota luokitusta "parempaa" öljyä! Siis jos kuumaapäätä parannetaan öljyssä, niin eihän siitä mitään haittaa ole, se vain kestää kuumia olosuhteita paremmin menettämättä voitelukykyä. Tärkeinhän tuossa on tuo kylmänpään 5W kohta, jolla turvataan kylmäkäynnistyksessäkin riittävä voitelu, minkä valmistaja on katsonut riittämättömäksi esim. 15W-30 tai yksiasteöljyillä.
Ja onhan se korjaus, jos paineet pysyy korkeammalla paksumpana kuumana olevalla öljyllä....siis jos paineet on vaikka 1bar kuumana, niin kertoohan se jo että hyvin suurella tod.näköisyydellä yläkertakin saa nauttia öljystä, jota taas ei saa lievemmällä öljyllä, kun karkaa jo runkolaakerista pois! (siis koneen väljyyttähän se ei korjaa....sen tekee vain seppä, mutta tekohengityksenä loistava konsti

)