Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40
Vahvemmassa loodassa ei ole peltistä "öljypohjaa".
Toyotan mekaanisen vinssin laitoin vaan väärinpäin keulaan. Kartaanin joutu tekeen iha ite.
|
Mutta jos mukana saa toyon kardaanini niin siihen tarvitsee tehdä vaan laipat itse ja lyhentää hieman,riippuu miten tekee. Tuolla joitakin kuvia omasta tekeleestä ja samaan tekeleeseen MCF sivuilta suoraan kopioituna ohjeet.
Lainaus:
Ensinmäisenä pitää muokata vinssin alkuperäistä taka kiinnitysrautaa vääntämällä se niin että se menee rungon mukaisesti. Vinssin saa vielä sisemmäs jos tuon takaraudan tekee kokonaan itse. Takaraudan hitsasin kasaan tuohon väännettyyn kulmaan ja pistin vielä vahvistukseksi 10mm pellistä palaset noiden leikattujen kohtien päälle estämään hitsisauman repeämiset. Takapään kiinnike tuli runkoon kahdella 12mm pultilla,rungon valmiisiin reikiin.
Sen jälkeen tein eturaudan niin että kiinnitys tapahtuu molemmilta puolin runkopalkkia,eli yhteensä 8 10mm pultilla.
Vinssi taas itsessään on eturaudassa kiinni neljällä 10mm pultilla ja taka raudassa neljällä 8mm pultilla.
Eturauta on 8mm lattarautaa,mutta alas hitsataan vielä rautaa että siihen tulee L profiili,nurkat ja välit on jo vahvistettu kuten kuvista näkyy.
Kardaanista piti ottaa ~30cm pois,itse lyhensin pidemmästä päästä että sain kannattimen lähemmäs alkuperäisiä rungon pultinreikiä.
Itse leikkasin boorin irti,mittasin sen oikeaan kohtaan ja hitsasin takaisin paikoilleen.
Soviteholkki ulosoton päähän on kokoa 75x50mm,holkkiin painettiin itse kiilaura ja kiila tehtiin itse kiilateräksestä. Laatikon päästä kardaanista leikkasin boorin pois ja hitsasin laipan siihen tilalle. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/Vinssi/
|