Onhan se paskojen tai väärien öljyjen käyttö tietysti yksi keino saada öljynpainemittari näyttämään sopivia lukemia.. ei se kyllä mitään korjaa jos jotain on rikki
5W-30 on sekä 4.0 että 5.2/ 5.9 Jeepin ruiskukoneisiin oikea öljy jokseenkin kaikissa normaaleissa täkäläisissä olosuhteissa (äärikylmä tai kuuma niin sitten voisi olla syytä vaihtaa muuhun). Jos pienellä viskositeetin muutoksella tulee isoja eroja öljynpaineeseen niin taitaa silloin olla joko koneremonttia, tai ainakin öljynpainemittarin anturin vaihtoa tiedossa.
Tosin eipä nämä niin ronkeleita ole öljyn suhteen. Täyssynteettisiä olen itse käyttänyt sekä nelilitraisessa että 5.9:ssä, on se kuitenkin jonkin sortin vakuutus kylmäkäynnistyksissä varsinkin. Jos ei ole varaa ostaa täyssynteettistä, niin ehkä kannattaa vaihtaa bensakrematorio 1.0 Nissan Micraan