Tuota noin, se bensan paine on noin vanhemmassa ruiskussa(flapper-type) noin 2-2,5bar js hotwiressä n. 2,4-3,0bar. HUOM. karkeasti, en muista prikulleen tarkkoja. Rangen tankinsisäisissä pumpuissa takaiskuvent. hyvin harvoin pettää. Mulla on vuoden 73 henkilö-Roverissa sellainen Flapper-ruisku ja siinä jaguarin letkun väliin tuleva ruiskun pumppu, samoja on kaikissa 80-luvun puolenvälin L-jetronic autoissa. Näissä pumpuissa on hyvin yleistä et takaisku on mäsä. Silti jos pumppu on ehjä ei paineen tuottamine vie kuin 10sek. max.
Yleensä auto käynnistyy jo 8 sekunnissa. Eli jos pumppu on muuten kunnossa, pitäisi auton käynnistyä, oli se kylmä tai kuuma. Pitää huomioida, et tavallinen ruiskuauton pa-pumppu pystyy lähes aina tuottamaan vähintään n. 6bar paineen jos esim. paineen säädin on rikki. Ja Rangen ruiskusuutinta en ole vielä rikkinäistä tavannut, tosin ihmettelen sitä suuresti itsekkin!
Itsellä on nyt pa-paine nostettu tyhjäkäynnillä 2,5bar ja kierroksilla n. 3,0bar ja silti käy 4500 kierroksen jälkeen laihahkolla. keskialueen vääntö lisääntyi hieman, kun vakio pa-paineella löystin ilmamassamittarin jousta, jolloin läppä aukeni aiempaa enemmän pienemmällä ilmamäärällä. Silti jos jostain halvalla löydän, vaihdan hotwire-systeemiin ensitilassa.
Hyvää juhannusta!
Antti L
Note! This message was posted anonymously!
|