Ilman muuta kannattaa ainakin testata, ja minusta ei ole hätävarjelun liioittelua uusia.
Minä olen purkanut muutaman 2L ja 2LT:n joilla ajettu se tyypillinen puoli milliä, 2LT:ssä oli 2 jousta poikki, ja 2L:ssä vähintään yksi.
Toki yhden hiacen tarkistin, ja siellä kaikki jouset oli ehyet, joten ei ne kaikista ole poikki, toki minulle vissiin sattuneet poikkeuksellisen huonot aihiot, kun kukaan muu ei ole kertonut noista jousiongelmista, vaikka olen asiaa pitänyt esillä
Ja tuota samaa paineventtiiliä käytetään mm. HDJ-80:ssä, ja niissä 3:ssa, mistä noita olen tutkinut, niin kaikissa kaikki "ehyitä", toki kun mikroskoopin alla tarkastelee, niin jousessa kulumaa, ja avautumispaine alentunut.
Ja kun tehdään koneremontti, ja vaikkapa kahdessa pytyssä on jousi poikki, niin ne pytyt "uivat" öljyssä, ja ne 2 muuta käyvät "kuivana"; siis 2 pyttyä kuin uusia 40 tkm jälkeen, mutta 2:ssa reilu olkapää, ja kiinnileikkautumia, sekä veltostuneet männänrenkaat

-> tuosta aloin epäillä noita öljysuihkujen venttiilejä
Siis se paineventtiili on se "pultti" jolla on se suihku on kiinni lohkossa, ja siellä sisällä on juosikuormitteinen kuula, joka ei päästä öljyä suihkulle, kuin suuruusluokkaa reilun kilon paineesta alkaen