Viestiketju: runneri nylkyttää..
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 23.06.2004, 11:12
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

EFI-systeemissä ruiskun paine lienee aina paineensäätimen asettama vakio ja älyboxi säätää ruiskutusmäärän suuttimen aukioloaikaa muuttamalla. Kyllä jumittava suutin (tai huono kontakti liittimessä) voi tietysti silloinkin vaikuttaa oireiden mukaan, eli jos se on hidas aukeamaan, ei sen läpi ehdi mennä tarpeeksi ainetta pienillä kierroksilla mutta enemmän happea annettaessa jo sen verran että alkaa nyt edes jotenkin sytyttämään.

Voisiko kansipahvin/venttiilin/männänrenkaiden vuoto tehdä tuollaisen ilmiön, eli pienillä kierroksilla ei puristuspaine riitä, mutta kovempaa kierrättäessä alkaa jo aineet syttymään? Onko eroa toiminnassa kylmänä ja kuumana? Onko paisuntasäiliössä pakokaasun haju? Onko jäähdytysnesteessä rasvainen kerros päällä kylmänä? Nouseeko paisuntasäiliöön käydessä pieniä kuplia tai kurahteleeko lämppärin kenno hetken tyhjäkäynnin jälkeen paikallaan kaasutellessa?

Imusarjan tiivisteen tai jonkin alipainehäkkyrän vuodon pitäisi kohdella useampaa sylinteriä kollektiivisen huonosti. Katkennut tulpanjohto, haljennut eriste tai viallinen johdon pää voisi olla yksi syy. Jos johdot on jo vanhat ja kovettuneet, kannattaa varmaan vaihtaa koko satsi. Oletko kokeillut käyttää tyhjäkäynnillä tulpanjohtoja irti yksi kerrallaan ongelmasylinterin paikallistamiseksi? Se mikä ei vaikuta heikentävästi käyntiin on se syttymätön. Jos selvää syyllistä ei löydy, on ongelma varmaan jossakin sylinterien ulkopuolella, imusrjassa, alipainevehkeissä, ruiskussa, lambda-anturissa (asennettu?), virranjakajassa, useassa tulpanjohdossa, puolassa...


Vastaa lainaten