Tulikin niin paljon kyselyitä että laitan suoraan tänne:
Siinä startissa on tehtaalta lähtiessä pieni suunnitteluvirhe. Starttihan toimii periaatteeltaan siten että solkku vetää pendexin kehälle -> solenoidin kärjet menee kiinni ja startti alkaa pyöriä. Mitsun startissa on sitte semmonen hienous, että jos startin ja hammaskehän hampaat sattuukin päittäin, antaa startin sisällä bendexin vivustossa yksi jousi periksi ja solenoidin kärjet yhdistyy vaikka hammaspyörät ei ole kytkeytyneet -> rääkyy ikävästi.
Vian saa poistettua kun purat solenoidin pois, ja raotat vähän startin vaihteistoa. Huomaat siellä heti solenoidin alla kaksi sisäkkäin olevaa jousta. Poistat pienemmän jousen ja laitat kaksi m8 mutteria sen isomman jousen sisään -> ei jousta enää. Nyt startti vain naksahtaa kun hampaat ovat päittäin, ja yleensä toisella starttauksella starttaa normaalisti. Todennäköisesti bendexin pyörä on sulla jo vähän pyöristynyt rääkymisen takia joten ei varmasti naksu kovin usein. Jos se bendexpyörä ei ole kovin sorvautunut, kannattaa pikkusen viilalla pyöristää niitä hampaan reunoja jotta kytkee sujuvammin kehälle.
Sitte tärkee pointti: Automaattilaatikollisissa, ja pikkulaatikollisissa mitsuissa on eri startti kuin kuin siinä "canter" vaihteistossa. Tossa Canter mallissa pitää hammaspyörän tulla noin 10mm startista ulospäin, kun taas automaatissa ja tos pikkuaskissa se on siellä syvennyksessä kokonaan. Ero johtuu moottorin ja vaihteiston välisen levyn paksuuserosta.
|