Viestiketju: Patrollin sähköistä
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 25.09.2012, 22:39
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti

Esim. startin heräte,hehkut ja mittaristo?
Onhan niis vissiin alkuperäsenä joku "matolaatikko" mikä jalostaa 24v->12v mutta en tiijä onko tässä moista ja missä se sit olis jos olis?Johtoa on jokapuolella niinku ydinvoimalan seinustalla..
DATSUNISSA sitä alenninta ei oo alunperin,nissanissa se on kait jossain koetaulun alla

mut datsunin oikean akun puolenvälin paikkeilla ,liki maadoituspistettä tulee johtosatsista muistaakseni vihreä johto johon on alkujaan syötetty 12v siitä akusta, tuohon piuhaan kannattaa syöttää se 12v jännitteenalentimen kautta vasemmasta akusta(purkaa muuten oikeaa akkua)
tälle 12v toiminnalle on vielä vihreä kytkentärele siinä oikealta akulta pikkasen ajovaloa kohti.

se mittaristo ja hehkut voi korjaantua kun tuon laittaa kuntoon,näin ainakin kaverin autossa tapahtui.


sitä en tiedä miksi se tarvii mittarille 12v kun lamput ja kiekkamittarikin on 24v jännitteellä, olisko sit lämpömittarit jne 12v

maadoituksia noissa datsuneissa on kyl huonosti.. onkohan alkujaan muita kuin tuo akun vieressä oleva,en ainakaan oo löytäny. takavalotkin maadoittuu johtosatsia pitkin sinne valot jne kannattaa tehdä omille maadoituksille niin pelaa varmemmin.
Vastaa lainaten