[QUOTE=Murros;919886]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML
Jos joku haluaa tulla kokeilemaan tätä kyseistä lajia orggis tai stanuluokkaan niin eiköhän se kokeilija tule testaamaan omalla harrastusautollaan jolla ko. henkilö ajelee kerho ja muita safareita.
Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla.
Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta.
Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta.
Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti.
Saatan olla väärässäkin.
Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan.
Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää. 
|
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.
Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......