Vieläkin mietin niitä traileriparkkeja joka kisan jokaisella (?) ajoalueella...
Jos ei oo mahdollisuutta tehdä varmasti kaikille riittävän isoa parkkipaikkaa, niin
1) jokaiselle (?) ajoalueelle on "traikkurajoitus", eli ko. ajoalueella saa olla korkeintaan X
kappaletta trailereita (kuorma-autoja jne. kuljetuskalustoa), jolloin trailerilla autoaan
kuskaavat joutuvat odottamaan tai etsiytymään muille ajoalueille.
2) kilpuri pitää purkaa pois sillä parkkipaikalla, ja siirtää traileri isomalle alueelle pois ajoalueen
vierestä; edellyttää siis sopivalla kortilla (pikku-e, C, C1E/D1E tai E kaluston laadusta riippuen)
varustettua huoltomistä. melko hankala vaihtoehto sellaisille tiimeille joilla ei ole huoltoa.
Ja kun kilpuri on tulossa pois rastialueelta traikku tulee sitä noutamaan (max odotusaika X
minsaa tai joutuu tarvittaessa antamaan paikkansa muille alueelle tulijoille).
Kakkosta voisi lieventää sillä että huollottamalla autokunnalla on etuottooikeis niihin
traileriparkkipaikkoihin ajoalueiden vieressä, mun onko tää sit hyvä/tasa-arvoinen kaikille
en tiedä. Jos yleiselle tielle ei pääse kuin rekisteriotteen renkain niin tailerikuljetusta tarvitsevia
kilpureita on PALJON, joku vois ehkä tietääkin jääkö yhtään autoa edes orkkikseen jotka on
kisakunnossa 100% ja täysin katsastuskunnossa (renkaat, levikkeet, ihan kaikki).
Ykköstä vois lieventää reaaliaikaisella parkkipaikkatilanteen seurannalla, esim. joka hetki ajan
tasalla oleva nettisivu, missä näkyy minkä verran kunkin ajo-alueen parkkiksella on tilaa.
Ja ne kilpailijat joilla ei (muka) oo nettiyhteyttä kisan aikana vois sit soitella kisatoimistoon.
-Paavo
Viimeksi muokannut Paavo : 24.09.2012 21:00
Perustelu: typoja
|