Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska
No mietippä pyörän laakeroinnille tulevaa rasitusta, kun vannetta tuodaan ulospäin esim. 75mm/puoli, kun alunperinkin vanteen kiinnityspinta on useita kymmeniä millejä ulomman pyöränlaakerin ulkopuolella. Ja kun vertaat tätä esimerkiksi Toyotan etunapaan, jossa vanteen kiinnityspinta on samanverran ulomman laakerin sisäpuolella, niin ymmärrät varmasti mistä on kysymys. Pyöränlaakerit on kuitenkin samaa kokoluokkaa ja porttaalinavassa tietysti vielä lisäksi tulee rattailta kuormitus samoille laakereille. Täh?? 
|
Aika raju kavennus jos sen takia tarvitsee 75mm per puoli tuoda vannetta ulos. Monestako sentistä esim läjässä jää kiinni volvoakselit? Ja onko ne sentit juuri ne mitkä on kriittisiä laakeroinnille eikä se 39,5x18 rengas?