Tähän asti on kyllä tullu punakilvet haettua ihan "korjaamosiirtoa" varten, joten siihen niitä saa jatkossakin.
Tasan yhtä laitonta se on pikkurenkailla katsastettuun autoon ruuvata bokkerit alle.
Kertokaas mulle yksikin protoluokan kilpuri, jossa on oikeesti 42" renkaat otteessa? Tai moneenko "katsastettuun ja katulailliseen" modikilpuriin on piirretty leveet 35 tai 37" renkaat rekisteriotteeseen?
Ei kai sillä katsastuksella ole niin väliä, vaikka leima pitkänä olisikin jos ajoneuvo ei täytä katsastusmääräyksiä?
Kisakutsussahan vaan todetaan, että ajoneuvolla tulee olla voimassaoleva liikennevakuutus. Kyllä se vakuutus juoksee vaikka leima olisi ummessa.
Eri asia onkin kilvittämättömät ja tax-free autot, joihin ei oo haettu kilpiä ennen rakentelun aloittamista.
Eikös näillä maastureilla saa likkua tiellä koska kilpailun puitteet niin vaativat, ja tämä poikkeus on nyt sitten otettava huomioon myös virkavallan. Vai vaaditaanko kohta kisakatsastuksessa pakollisena varusteena leimarenkaat konttiin siirtymiä varten?i
|