Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan
Asiasta en mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että toimiiko lämppärinkennolle menevän veden venttiili satunnaisesti? Olettaen että sellainen siinä on.
Tietysti jos lämppärin säädin ollut koko ajan kuumalla, niin silloin se vika tuskin tuossa on.
|
Ei ole minkäänlaista säädintä tuohon. Eikä asiaa auta myöskään se että kun saavut hima parkkipaikalle, lämmöt on ollut päällä ja lämmintä on tullut autoon niin aamulla sitä lämpöä ei vaan tule.
Lainaus:
Jotenkin on mielessä sellainen, että jäähdytysnesteestä pystyisi tutkimaan onko sekaan päässyt pakokaasuja...
|
Tuo olisi hyvä tietää miten sen saa selville. Tosin joskus kun tuolla on aikaisemmin käynyt kansivaurio niin voiko siinä olla vielä jotain jämiä jossain, mitkä antaisi tuohon testitulokseen väärän tuloksen?
Lainaus:
Ja eikös tojotalta saa huoltohistoriaa kysymällä? Sulkisi pois itsetehdyt korjaukset kannentiivisteen osalta. Kaikki kun ei osaa kiristää kantta oikein, vaikka avaimet käsissä pysyy ja mekaanisesti muuten osaakin (näin omasta kokemuksesta).
|
Toitsun huolloissa ei näköjään osata yhtään mitään. Soitin tuonne merkkihuoltoon niin jokainen huoltopaikka merkkaa omiin järjestelmiinsä (jos sinnekkään) mitä autolle on tehty. Joten jos nyt haluaa tietää mitä autolle on huolloissa tehty niin pitää soittaa kaikki huoltopaikat läpi missä tuota autoa on huolettu. Ei ole toitsulla mitään keskusrekisteriä missä nuo kerroittaisi. Ja tosiaan auton huoltokirjaan ei ole laitettu mitään muuta kuin leima että tämä huolto on tehty. Ei kerrota mitään mitä siellä on tehty. Muissa autoissa on sentään jotain merkattu mitä siellä on tehty. Samalla kyselin miten tuo moottori pitää ilmaa. Kuulemma samanlailla kuin muutkin autot, eikä vaadi mitään erikoislaitteita/työkaluja. Mut vähän näyttää siltä että tuo ei pidä paikkaansa vaan se pitää tuolla alipaineella jotenkin ilmaa ja sekään ei tunnu riittävän.