Siitä Toyotan vinssin hytralisoinnista sen verran, että vinssin välityssuhde on 40:1, eikä arvattu 25:1. Voi tulla hidas viritys, ja se kiilahihna ei tosiaan ole mikään ihanteellisin ratkaisu kun on paljon voimaa vaativa laite pyöritettävänä. Esim. tuossa 2WD Hiluxissa on jostain syystä laturille ja tuulettimelle laitettu kaksi kiilahihnaa kampiakselilta, eikä niiden tehonotto pitäisi olla kuin ...
... lasketaas vähän, n. 60 A laturi => 60 x 12 = 720W => lämpöhukkaa ja tehohävikkiä voi varmaan laskea kolmi-nelinkertaisesti eli vaikka 2,5 kW harvinaisen täyden kuormituksen aikana, tuuletin kuumalla säällä viskokytkin melkein lukossa (kuulopuheen mukaan) 3-4 kW luokkaa kierroksista riippuen, hyvä jos yhdessä ikinä ottavat sen 5-7 kW, ja sitäkin varten on kaksi kiilahihnaa.
Nojoo, yrittänyttä ei laiteta, kannattaa kokeilla jos osia on helposti saatavilla ja intoa kokeelliseen rakentamiseen löytyy.
|