Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 16.09.2012, 22:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kun sinulla on napa irti, niin prässillä pyörän napa irti.

Jos on lujassa, älä paina väkisellä (ettei napa väänny) vaan aloita purkamalla navan sisästä pölysuoja, ja kuulia paikollaan pitävä "kehä", ja kun kuulat irrallaan, niin kaikki kuulat toiselle reunaa, ja silloin laakeri lähtee purkaantumaan.

kun olet saanut sisäpuolelta kuulat pois, niin ulompi laakeri purkaantuu prässissä helposti, jos ei irronnut itsekseen.
sitten laakerin ulkokoolin lukkosokka irti, ja hitsaa laakerikoolin laakeriuriin migillä sauma, jotta kun sauma jäähtyy, niin imaisee kehää pienemmäksi, ja helpottaa irtikopistelua.

ja pyörännavasta nuo laakerikoolit lähtee helpoimmin rälläkällä, älä rälläköi napaa

Ja kokoaminen lämmön/kylmän avulla on helpointa; ensiksi laakeri ja pyörännapa pakkaseen, ja runkokappale vaikkapa uuniin 150c lämpöön...
ja sitten varovasti paikoilleen, ja nimenomaan laakeri oikein päin, sillä eikö abs:n kehä ollut laakerissa (magneettisena)

ja laakeri menee helpoiten paikoilleen, kun painaa sen prässillä. itse olen pistänyt letkulemmarilla vanhan koolin uuden jatkoksi, helpottaa painamista perille. ja lukkorengas paikoilleen.

sitten laakeri runkoineen uuniin tunniksi. ja sitten pyörän napaan painetaan laakeri nimenomaan sisemmästä koolista, varo tuota abs:n kehää laakerissa (siis jos on)

p.s älä tuhoa sitä lukko c- rengasta, laakerin mukana tuleva voi olla liian paksu
Vastaa lainaten