Yksi kampuran päälaakereista kyllä kontrolloi päittäisvälystä, jos on kampura tai ko. laakeripinnat kuluneet niin silloin päittäisvälystä voi olla liikaa. Öljypohja irti ja ko. laakerin kimppuun (en muista monesko laakeri) jos kampuran päästä nykiessä välystä tuntuu liiaksi. Syitä mahdolliseen kulumiseen voi sitten olla monia, ja vian poistaminen mahdollisesti vaatii kampuran ja tietysti laakereiden uusimista.. Jos nyt en ihan väärin muista niin 0.010" on speksien mukainen välys 5.2 ja 5.9 koneissa.
Nyt kun vielä tallilla tarkistin, niin alkuperäinen kampuran hihnapyörä on pultattu dampperiin kiinni ja siinä teoriassa voisi olla välystä (= pultit löysällä tjsp.). Itse dampperi jos on viallinen niin ei tee tuota, koska se vulkanoitu osa ei vaikuta mitenkään hihnapyörään. Mulla esim. koko vulkanointi petti ja dampperin ulompi rengas jäi pyörimään hihnapyörän ja lohkon väliin, kun se ei mahdu pois kuin moniurahihnan & hihnapyörän irrottamalla..
edit: Niin ja voihan noilla kilsoilla jo koneen sisältä paikat olla rikki jos on ajettu paskoilla öljyillä ja/ tai liian pitkillä vaihtoväleillä. Mulla toi dampperin vulkanointi petti kun kilsoja oli mittarissa ~155tkm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 15.09.2012 14:56
|