Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 14.09.2012, 11:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Itselläni oli sama tilanne muutama vuosi sitten ja merkkivalinnan vuoden kestäneen pähkäilyn tuloksen voi katsoa tuosta alhaalta.

Jeeppeihin löytyy varaosina mitä vain ja Japseihin verrattuna hintapolitiikka on sitä, että yhden Toyon hinnalla saa neljä vastaavaa Jeeppiä (XJ/ZJ). Lisäksi koneessa on ruutia tuplasti, automaatti on maastossa ihan ehdoton verrattuna manuaaliin ja varustevalikoima ilmastointeineen yms. hakkaa "karvahattumallit", kunhan ne siis ovat kunnossa. Ja Jeeppiin mahtuu isokin äijä x 4 + tarpeelliset rojut konttiin. Silti erityisesti XJ on kevyt auto suhteessa kokoonsa. Ja ABS-jarrulliset ehdottomasti, koska niissä on edessä kestävämmät ristikkonivelet. ZJ:n CV-niveletkin kestää, kunhan renkaat max. 31", välitykset vakiot ja ilman akselilukkoja. Tämä tietysti rajoittaa, mutta jos 2k€ on raja, niin eipä siinä lukkoja ostella.

Omasta puolestani voin suositella hankkia esim. AVK:lta, Nettiautosta tai Keltapörssistä sopivan vähän rutatun raadon hintaan max 1500€, josta sitten voi rakentaa sopivasti riisutun offipelin. Ylimääräiset osat (aluvanteet, kylkiputket, puskurit, yms.) voi kaupitella omien osahankintojen kustantamiseksi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten