Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 12.09.2012, 11:12
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Hodarin käsijarru lakkaa pitämästä ainakin jos ne jarrukilvet ruostuu niin ohueksi, että käsijarrusta vetäessä koko pelti antaa periksi. Uudet kilvet on sen 650€/kpl tjsp. Jos kilvet ei ole pahasti ruosteessa, niin sen saa kyllä toimimaan ehjillä kengillä (ebaystä ja varmaan millneriltäkin saa halvalla verrattuna merkkiliikkeeseen) ja herkistelemällä hilut ja säätämällä ne vaijerien esijännitykset kilven luota tojon ohjeiden vastaisesti niin tiukaksi, että rumpu/levy pyörii justiinsa, mutta heti kun koskee vaijeriin, niin alkaa ottaa kiinni.

Siltikin, vaikka omaan hodariin löysin ruosteettomat kilvet ja uusin kengät, voitelin, säädin, käänsin ja väänsin, niin nykyisen rumpujarrullisen 75-sarjasen kässäri on jostain syystä paljon jämptimpi kuin mitä hodariin sai tehtyä.

Jos kilvet on ihan moro, niin halpaa ja helppoa ratkaisua ei taida ollakaan. Jos oikein muistan, niin eräs mies Hollolasta teki näin: HJ:n kilvistä otettu keskiosat + vivut, HJ:n kengät ja sitte ite satulan kiinnitys putkeen tehty hardoxista. Viisaammat korjatkoon....
Vastaa lainaten