Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rinpula
joo mittaelin tuossa nyt tuota lataus puolta ja jossain 2000 kierroksen paikkeilla valot päällä kipusi lataus hitaasti sinne 13,5 ja tyhjäkäynnillä valot päällä latasi vain jotain 12,8 ja ilman valoja 13,8 että taitaa ihan normaalisti ladata vai kuinka? ja oli tosiaan yön laturissa että huomen aamulla taas kokkeilla että onko jostai purkanu akkua ja sitten alakaa syytä etsimään jostai muualta mikä aiheuttaa sen purkajan.mutta vielä painotan että lataus ei kivunnu yli neljäntoista että se hiukan ihmetyttää mutta akutkaan ei aivan pränikkä uusia ole,mutta käytössä ollu toisessa autossa ja ei mittää vikkaa ole niissä havaittu.
|
Piti ihan mennä tekemään testi, jotta voi vastailla. Tässä testissä siis Hilux 1995 2,4D jossa normaali laturi, 2 auton omaa akkua + 70Ah vinssiakku rinnalla, joten ei ihan vakiotilanne. Vinssiakku on uusi. Kuitenkin sain seuraavat tulokset:
1. Auto seissyt 2 päivää, kone sammuksissa, ei mitään päällä: 12,60 V
2. Kone tyhjäkäynnille, ei valoja vain radio: nousi hissukseen 12,85 V:iin
3. Kone tyhjäkäynnillä, valot päälle: 12,45 V
4. Kone 1500-2000 kierrokseen (ei oo kl-mittaria): 14,3... 14,5 V
5. Kone 1500 - 2000 kierroksella ja valot päälle: 14,3... 14,5 V
Tossa noista akkujännitteistä lisää:
http://www.miljoonalaatikko.com/doku.../lyijyakku.pdf
Tän perusteella voisi ehkä ajatella, että sun hilun latauspiirissä on jotain vikaa.