Pari niistä noin tuhannesta AW4 liittimestä käyty pikasesti läpi vailla suurtakaan tulosta 1-2 alueen ongelmiin. Anopin pihasta pakitellessa tarvittiin appiukkoa näyttämään fikkarilla valoa eli jotenkin tää haisee NSS-vialta, sehän kertois TCU:lle ollaanko 1-2 vai 3 vai D alueella vai millä.
Miten se moottorijarrutus AW4:ssä on toteutettu? Pitkäkään googlaus ei oikeen tuota kovin hedelmällisiä tuloksia, vaikka löytykin muutama informatiivinen YJ/TJ AW4 asennuslanka eri laudoilta.
Kaikkialla siis puhutaan, että se tehdään hydraulisesti, mutta missään ei kerrota tarkemmin. Ja miten tässä tapauksessa TCU vika jotenkin muuttaisi moottorijarrutuksen käytöstä, kun solenoideja on tarjolla vaan vaihteita ja tc lukkoa varten? Työhypoteesini on, että TCU ja ECU keskenään tarjoavat tc lukitusta kierrosten laskiessa kaasupolkimesta johtuvista syistä.
Onko jossain netistä saatavilla kuvaa missä näkyis aski ja siihen liitetyt sähkökaapelit nimineen? Mistä hiidestä saan tietää minkä värinen sähköjohto on NV? Näitten värien nimilyhenteistä on varmaan olemassa joku lista jossain.
Aski käyttäytyy tieajossa todella kultasesti, varsinkin nyt kun säädin sen TV-kaapelin ohjeitten mukaan. Aiempi mietintämyssyily ohitusta anoessa on poissa ja laitos toimii mukavasti. Suurin ero performance ja comfort moodeissa on jälkimmäisen tarjoama kolmosvaihteen tc lukitus myös D asennossa ja vaihtopisteitten kierrosluvut. 1-2 asennoissa edelleen vaihtaa väärin kakkoselle jo kahen tonnin huitteilla eikä tarjoa moottorijarrutusta.
NSS toimintaahan vois mittailla TCU liittimeltä käsin ohmisesti vaikka yleismittarilla... Kas kun ei tullu mieleen aiemmin. No joskus lähipäivinä.
|