Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.09.2012, 20:44
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Joo, jarruissa mäntä joka tiivistetään kumirenkaalla ja sylinterin suojana kumihattu.
TODENNÄKÖISESTI mäntä on ruostunu jumiin ja sylinteri ruostunut pilalle, sen takia vuotaa painaessa???

Mutta onko jokin pyöristä kulunut PALJONKIN enemmän kuin muut renkaat (juuri tämä vuotava jarru?) koska jarruttaessa ei ole ollut voimaa ja silloin pyörä ei ole lukkiutunut ja perä on joutunut "luistamaan" tasauspyörästön kautta joka jarrutuksessa, tai jos on ollut jumissa, niin koko ajan ajaessa on ollut voimaeroa ja sen takia perä on kuumentunut (ja saattanut pinjonin laakeri leikata kiinni!!) jolloin kardaani on ollut sulake ja mennyt kierteelle.

Ko. tapauksia ollut mulla töissä, jossa perän välykset ollu kuormittamattomana ok, mutta veto päällä onkin lähteny "löysät pois" ja laakerit onkin ollu aivan totaali kaput!!! --> tällöin ollu yleensä myös perän öljyt hiukan mustaa ja palaneen hajuiset.
Ja pyöränlaakeritkin on saanut osansa lämmöstä...
Eli näkee jarruista jos ruosteet levyssä/rummussa on punaruskeat, eikä normaalia mustan ruskeaa kökköä. Kengät ja palat on myös jauhaantuneet pikku murtumille lämmön takia.

Mutta sen verran raskaan kaluston puolella tuli noita "portin kierretankoja" nähtyä, jotta niinkin pieni asia kuin kiveniskemä (lommo) putkessa ja kuorma päällä liikkeelle lähdössä ja kartaani kierteelle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten