Viestiketju: Projekti-Rangen hinta?
Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 17.06.2004, 10:58
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Lainaus:
quote:ai miten niin varmempi (siis EFi) ?? Eihän jonkinlaisessa kunnossa olevia romppasia (käynti)varmempia olekaan.... Mitä oon sivusta seurannu ni kyl nois vanhois, paljon ajetuis ja sit päälle viel seisseis efeis on aikas monta murhetta ollu. Eikä korjaaminenkaan edullisesti aina heleppoo.
Kunnossa oleva efi on aika helppo säätää, seokselle on yx ruuvi ja tyhjäkäyntikierroksille toinen, ja ruisku pelaa varmasti hieman voimakkaammissakin kallistuksissa, tosin ne rangen kaasarit taitaa olla parhaasta päästä tässä suhteessa. -88 eli 3.5 on sillä vanhalla matolaaikolla (=ei pintaliitoskomponentteja), eli sen korjaaminen (esim. tinausten tarkistus/varmistus) onnistuu teen-sen-itse-hepuiltakin. Kolmepuolikkaissa on lisäksi se läpällinen ilmamäärämittari, jotenkin oo ymmärtänyt että se on varmempi kuin se 3.9:en vastuslankaan perustuva, mutta en nyt heti keksi tämän tueksi yhtään faktaa.

Korjaamokäsikirjasta (joka loytyy netistäkin) on helppo ja suoraviivainen efi check-tarkistuslkista, suurin osa mittauksista tehdään yleismittarilla, muistaakseni painemittari bensapumpun kunnon varmistamiseen on ainoa vähänkään erikoisempi työkalu.

Tuosta yllä olevasta voinee vetää senkin johtopäätöksen, että kunnossa olevat kaasarit ja kunnossa oleva efi ovat molemmat varmatoimisia, en tiedä kumpaan järjestykseen ne pitäisi laittaa, rangesta taitaa löytyä monta muuta osaa joihin matka todennäköisemmin katkeaa.

-Paavo

Vastaa lainaten