Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.09.2012, 08:30
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei toi mun mielestä mitään kusetusta ole koska kyseessähän on nimenomaan täyttöhuolto.. sanoin kyllä täyttöön mennessä että ei pitäisi vuotaa, johon tokaisivat että sitten menee reilussa puolessa tunnissa homma. Kai olisivat siis typellä testanneet jos olisin sanonut että vuotoa epäilen

Yksikään paikka josta kävin kysymässä tai netistä katsoin ei maininnut sanallakaan typellä tehtävää vuototestiä täyttöhuollon yhteydessä (aika läjän selasin ja muutamassa kävin kun etsin). Kaikilla oli kuvauksen perusteella sama palvelu tarjolla, ja hintahaitari 79€-99€ normihinnoilla. Parissa paikkaa sanoivat kysymättäkin että jos epäilee vuotoa niin tarkempi testaus maksaa lisää täyttöhuollon päälle, ja myös kestää kauemman aikaa.
Joo, sulla ehkä eri lähtökohta kuin mulla. Jos/kun systeemi vajuu jo ehjänäkin, niin jäähytehot tippuu samalla hiljalleen ja täyttöön mennessä voi sanoa ettei vuoda epänormaalisti.

Jos systeemi on autoa ostettaessa jo valmiiksi tyhjä, niin vuotoa on syytä epäillä mainitsemistani syistä jokatapauksessa. Neljän kympin lisähinta on pieni kustannus siitä, että varmuudella tietää systeemin olevan joko tiivis (=> korjauskustannus n. 100€ vain täytöstä, eli kannattaa tehdä), tai sitten horo (=> korjauskustannus on tonnin: kompura, syyläri, niiden vaihtotyö ja täytöt, eli ei kannata tehdä muutaman tonnin autoon). Minä sitten tosin tein.

Kompuran onneksi sain varaosa-autosta, syylärin asevelihintaan ja toisen täytön ilmaiseksi väärän vuototulkinnan takia, joten kustannusta tuli vain n. 500€. Jos ensimmäinen typpitestaus olisi kertonut, että jo se ensimmäinenkin syyläri vuotaa, en olisi lähtenyt koko vaihtohommaan. Nyt tietysti systeemi toimii, mutta olihan rojekti!

Toisaalta, jos vielä tarttee vaihtaa syyläri tai A/C-kenno, eipä tartte miettiä ihan paljoa, miten se homma tehdään!