Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 04.09.2012, 22:46
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jos on jotain uutta faktaa tämän päivän öljyistä Toyon lootassa niin pistä kehiin niin tiiän mitä ostan ensi kerralla.
GL-4 lienee varmempi lootaan niin ei tarvi niin paljon selvitellä lisäaineistuksia kun ne on aika kiven alla. Red Line 75W90NS GL-5 öljyn EP-lisäaine ei ole korrosioiva normaaleissa lämpötiloissa eli esim. sitä sitten jos haluaa varman päälle vaihteistolla ajaa GL-5:llä. Muitakin kenties löytyy. GL-5 öljyssä on ymmärtääkseni yli puolet enemmän lisäaineistusta neloseen verrattuna.

Red lineltä poimittua...

Manuaalivaihteistossa synkronointi vaatii tietyn kitkan. Liukkaat voiteluaineet kuten hypoidiöljyt ja ATF aiheuttavat liian hitaan synkronoinnin, johtaen synkronirenkaan nopeaan kulumiseen.

Hypoidi-vetopyörästön vaatimia GL-5 öljyjä ei yleensä käytetä vaihteistoissa koska niiden sisältämät EP-lisäaineet kuten rikki ja fosfori syövyttävät messinkisiä ja pronssisia synkronirenkaita ja puslia ja voi puolittaa niiden eliniän.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten