dieselöintiä M51:llä
Nostetaanpas vanhaa keskustelua esiin.
Ajatus on hankkia Range VM:n dieselillä ja haalia siihen ajan kanssa kestävä kone, joskus saada se paikoilleenkin.
Olen ajanut yli 200tkm vuosimallin -93 525-bemarilla, jossa on 2,5 litran kuutoskone (M51), eli se sama joka löytyy 1990-luvun jälkipuolen P38 diesel-Rangesta. Näitä P38:ja saisi nykyään jo kohtuuhintaan, mutta auton liiallinen, vanheneva ja englantilainen tietotekniikka kauhistuttaa.
Eli haluan tietokoneettoman Rangen, jossa on tuo hyväksi havaitsemani ja kestävä bemarin kuutoskone. Onko porukalla näkemyksiä miten tuo M51 asettuu VM-dieselin tilalle?
Toinen vaihtoehto on kunnostaa vähän vanhempi 2,4-litranen bemarin kuutosdiesel, joka on kai vähän kevyempi. Keskustelussa aikaisemmin joku sitä vieroksui, onkohan siihen muuta perustetta kuin yleinen antipatia baijerilaista kohtaan? Tuonkin koneen metkut tiedän, ei se paha ole.
Joku tekijä voi halutessaan ilmoittautua tekemään tuon dieselöinnin, kuuntelen ehdotuksia. Itsellä ei ole tiloja eikä kokemusta tämän kokoluokan operaatiosta.
|