Moi,
> eikä akut ole 2 min jälkeen tyhjänä... että miettikäähän akkumiehet sitä
Kyllä Ylläkselläkin vedettiin warnilla perjantai-lauantaiyönä aika paljon, eikä mistään huomannut että sähkö olis alkanut loppumaan. Akkuina kax 75Ah perus käynnistysakkua (exide ultra, pari vuotta vanhat), hieman alkuperöistä tukevampi 90A laturi tuli hommattua kun entinen särkyi. Autoa piti tosin koko ajan pitää vinssatessa käynnissä, jarruissa ei muuten ole tarpeeksi voimaa pitämään autoa paikoillaan.
Onko se nyt niin vaikea uskoa että hyvä ja riittävän vahva sähkövinssi tosiaan toimii, ja vetää vähän pidempäänkin.
Ylläksellä taisi mennä yksi HS9500 warni rikki Harrin rangesta, mutta mekaanisten sokkia paukkui tosi paljon, ja pajerossa oli jotain muuta säätämistä vinssin voimansirron kanssa, eli minusta sähkövinssit ovat toiminta varmuudeltaan suurinpiirtein samaa luokkaa, mutta merkittävästi helppokäyttöisempiä. Minusta merkittävän mekaanisen vinssin etu on se että hyväkuntoisen käytetyn löytää paljon halvemmalla kuin uuden riittävän vahvan sähkövinssin, sähkökelainten kuntoa kun ei saa ihan helposti luotettavasti selville, joten ovat käytettyinä epävarmempia ostoksia.
Offivarusteen rompepäivien vinssitestin tuloksista voi kans päätellä jotain, mutta jos joku haluaa uskoa (tojon) mekaanisen vinssin ylivertaisuuteen niin mun puolesta ihan rauhassa, jättäis vaan väärän tiedon levittämisen vähemmälle.
TT:n hydro-suuunnitelma kyllä kuulostaa toimivalle, ne norskien ohjaustehostimen pumpussa olevat milleniumit taisivat edelleenkin olla lähinnä vitsejä?
-Paavo
|