Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 29.08.2012, 23:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Mielestäni tuossa säädettävässä on alkuperäisenä välystä lähes sentti, niitä 20v vanhoja en onnistunu kiristään mutta kun laitoin uuden samoilla säädöillä niin se lonksuu kuin vanhakin joka mutkassa.
Nyt siihen kyllästyin ja ruuvasin katkenneella puukolla väljät pois niin se meni sen sentin sisäänpäin.
Kaiketi välystä kuuluu olla kun sokka jää nyt 5mm irti kiristintapista?
Tuohan on "oikein kätevä" tapa korjata, toki ohjauspyörän ja eturenkaiden väliltä voi mekaaninen yhteys hävitä!

Siis tuon HJ:n purettavan/kiristettävän nivelen idea on se, että se puretaan ja puhdistetaan muutaman tuhannen aavikko kilometrin jälkeen kaikesta hiekkasta ja muusta liasta.

Mutta meillä ei ole aavikkoa, ja tuota puhdistamista kukaan ei tee, ja voitelukin jää usein tekemättä....
Mutta kun suomessa on 4 vuodenaikaa, ja yksi niistä on talvi, ja jäisellä tiellä ei kuulemma ole turvallista ajaa,,,,,
Niin meillä tielle kuskataan suolaa kuorma-autoilla.....

Ja tuo suola-paska valuu fysiikan oppien mukaan niveleen -> ja kun se siellä jumppaa vuosikausia epätasapainossa olevien eturattaiden avustuksella happea (ilmaa)

Niin nivel ruostuu, ja ruoste hioutuu pois osasta palloa, ja

Loppupeleissä tuo nivelpallo on lähinnä kananmunan muotoinen ! ja kun välykset vedetään lähes nollaan, niin metalli vastaan metallia PAKOTETAAN SOPIMAAN, sillä esim. hj-60 ohjaustehostimessa riittää voimaa punoa tuota nivelen noin 10?mm vartta kierteelle, ja kaikkein kauheinta on se, että rasitusmurtuma pettää milloin vaan

Tuo vääntö katkaisee nivelen joskus....
Vastaa lainaten