Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Jos lukee tämän tekstin läpi, mihin ilmeisesti perustuu tuo linkin takana oleva "informaatio" niin ei siellä kyllä minun silmiini ainakaan näkynyt mitään mikä kieltäisi autojen modifioinnin kokonaan, tai vaatisi vanhojen autojen palautusta tehdaskuntoon jos meinaa kadulla pitää.
Voi olla jotain skippasin yli missä niin sanottaisi, mutta kyllä minun silmiini tuo näytti aika pitkälti sisällöltään siltä mitä esim. autojen katsastus Suomessa on ollut jo pienen ikuisuuden. Äkkiseltään katottuna ainoa ero nykyiseen oli, että auton ensikatsatus olisi 4 vuoden päästä ensirekisteröinnistä, sen jälkeen kahden vuoden päästä, ja siitä eteenpäin vuosittain (tai jos ekan 4 vuoden aikana 160tkm täytyy niin heti vuosittain sen jälkeen).
Tuolta voi lukea:
http://ec.europa.eu/transport/doc/ro...2012%29380.pdf
|
Eipä tuolla muutosten palauttamisesta mainita ja kysehän on juurikin Timon toteamasta määräaikaiskatsastuksiin liittyvista muutoksista. Meillähän nämä tiukat määräaikaiskatsastukset on olleet käytössä jo aiemminkin joten suuria muutoksia ei tuon paperin mukaan ole odotettavissa näille offipeleille. Suuri muutos koskee moottoripyöriä, joille ollaan puuhaamassa vuosikatsastusta

joka minusta on muuten ihan hyvä juttu, tulee joku järjestys niillekin

Eli yksinkertaistettuna, samat säännöt koskee rakentelua kuin ennenkin meillä täällä, Brittien ja Ruotsalaisten rakenteluun saattaa vaikuttaa hiukka enempi kun ovat olleet huomattavasti vapaampia
