Viestiketju: nissan king cap topic
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.08.2012, 11:03
juhaj juhaj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.12
Sijainti: Pohjois-Sawo
Viestit: 50
Perusasetus

jarruputki


Pitäisi uusia keskeltä taakse menevä pitkä jarruputki. Ilmeisesti kivi syönyt siistin pienen reijän tankin kohdalle.
Pari pikku-ppi kysymystä:
Millä lailla olette vetäneet uutta putkea taakse jos olette jättäneet vanhan paikalleen tai ette ole pujottaneet ja purkaneet vanhaa ja laittaneet sen tilalle?
Meleko kimurantin näköinen reitti, ruosteisissa kiinnikkeissä mukana dieselin vedot.
Oletteko ostaneet jostakin valmiin putken vai tehneet kokonaan itse uuden?
Pitäisikö metallliputken ja taka-akselille menevän kumiputken irrota toisistaan heleposti?
Kohtahan nuo ovat neljännesvuosisadan olleet liitossa, niin meleko tiukkaa tuntuisi tekevän. Varmaan tämän ikäisissä muutkin jarruputket/letkut vaihtoiän tuntumassa.
Millä kierteellä muuten ovatten nämä nissanin putket?
Edit:
Jyrden tuossa jo alempana asiaan vastasikin.
Laitoin uuden putken liittimineen (TX-TX) (motonetista 12,50 eur) kulkemaan omaa linjaansa runkopalkin päällä, en lähtenyt seisontajarruvaijeria ja takavalojen sähköjohtoja irroittelemaan ja pujottelemaan entisen paikalle. Jätin jämät sinne ja tein siis uuden linjan. Hitsailin sille omat kiinnityskorvakkeet ja nappasin paikalleen. Ilmasin jarrut ja homma pelaa.
Tiukin liitos oli akselin päällä ylempi putken ja kumiletkun liitos, muutaman tunnin crc-virutuksen ja naputtelun jälkeen aukesi, ehjänä. Kahvilla käynti kannattaa, säilyy osaset ehjempänä.
__________________

Viimeksi muokannut juhaj : 27.08.2012 12:42 Perustelu: Valamista tuli.
Vastaa lainaten