Viestiketju: Turbon kotikorjaus.
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 21.08.2012, 22:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oletko aivan vakavissaan?


Siis viritys? ahdin, ja kasataan autotallissa jakoavaimella ja hohtimilla?

Toki onhan niitä ahtimia myynnissä, missä siivistä puuttuu paloja yms, ja on otettu ajossa olevasta autosta toimivana.

En itse ole koskaan omin silmin nähnyt, miten noita ahtimia korjataan; mutta jos korjaussarjassa tulee uusi akseli, mahdollisesti se ei ole enää tasapainossa vanhojen siipien kanssa?
Ja uskoisin että kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten en uskaltais edes ruuvata siipipyörää pois

Ja jos epätasapainossa, niin kestoikä lienee lyhtyt, joko kuluu, tai sitten akseli katkeaa, ja esim 3000 kierrosta sekunnissa pyörivä ahdinpyörä murentaa itsensä sekunnin murto-osassa murusiksi, jotka matkaavat kohti sylintereitä......

Ainakin joku japsiahdin, joko toyota tai mitsu, oli tasapainoitettu 2. kertaan, näkyi siipipyörässä hiontajälki n. 90 asteen päässä suuremmasta kolosta.

Linkissä video, kuinka tasapainoitettiin käsivaralla turboja, sillonkun KORPPU oli "massamuisti", ja jos silloin pyöritettiin yli 200 000 rpm, niin paljonko nyt?

http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg
Vastaa lainaten