Näytä yksittäinen viesti
  #138  
Vanha 20.08.2012, 19:18
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Sillä nuo hodarit alkaa olla ajettu jo useita satoja tuhansia, ja jopa tuo 442 vanhanee....
Siis tuo turbiinin lukitushan toimii öljynpaineella, ja jos normaalisti menee päälle vaikkapa 1600 kierroksella (korjaus manuaali ei nyt saapusalla, joten vedetty hihasta)
ja jos kierrokset tippuu vaikkapa 200 kierrosta (edelleenkin hihasta) niin jos turbiinin lukitusta keinotekoisesti lasketaan pienemmille kierroksille, esim. vaikka vain 20% alemmas, niin silloin laatiksossa alkaa öljynpaineet olla hakusessa, ja nimenomaan 500 tkm+ ajetuissa.
siis jos pudotetaan 20% niin se kierroksina on tuosta 1600:sta 320, joten jää enää 1280... eli tuplat tyhjäkäyntiin verrattuna....
Ja tuo turbiinilukon öljynpaine menee aikamonen pyörivän tiivisteen läpi, joten en yhtään ihmettele, että jos öljynpaineet karkaa tuolla turbiinilukolla, vielä pahemmin kuin ilman sitä.
Toki ajaminen turbiinilukko auki lisää vaihteiston tehohäviötä -> siis lämmittää automaatin öljyä-> vuotaa helpommin -> paineet hunommat jne
Siis automaattilaatikossahan on öljyn paineensäädin/säätöelin tms, ja sen PITÄISI pystyä pitämään paine suunniteltuna: mutta missään hdj:n automaatissa ei ole "hälytintä" että nyt haluttua painetta ei saada....
Ja jos tuosta hihasta vedetään edelleen, niin esim 4. vaihteella paineet vaihtelee noin 3-5 kertaiseksi.

Tuo 3. vaihteen turbiinilukitus olis minusta paljon järkevämpi vaihtoehto

Ja tuo esim. v. -90-91 ja alkupää v. 92 automaatti on sitten pikkasen hankala korjata: Maailma on täynnä laatikkokorjaajia, jotka korjaa hdj-80 a442f automaatteja, mutta kun niille saa väännettyä rautalangasta, että auto on 1990 ja nimenomaan A442F laatikolla, niin ne toteaa että sehän on a440f, koska a442f on vasta mallivuonna 1993, ja se sähköisestiohjattu v.-93 a442f on parannettu versio a440f: stä, mitä muuten land cuiser 80 on käyttänyt vielä v.1992

Tuolle a442f -90-92 olisi tarkoitus tarkoitus tehdä työkalut?


Samainen a442f on myös kyseessä...

Sitä en tiedä vielä? onnistasko jo 3 vaihteella napata napista ja turbiini jumiin kun 1 ja 2 vaihde onkin jo nyt ns pakkovaihteita.

4 sella se ois kyl tärkein omast mielestä tuon polttoaine talouden kannalta jos ajelis ns 70km/h kyläteillä ni ei tarviis laatikko luistaen mennä 4 vaihteella mua ainakin ärsyttää.. toi ominaisuus. 3 sella ajellessa mielestäni liian korkeat kierrokset ... epätaloudellinen.....

Nopeusmittarin anturilla tai sen lähellä olevilla antureilla mahdollisesti yhteyttä turbiini lukkoon koska kytkeytyy aina niin tarkasti mittarin näyttäessä 80kmH renkas kokoa katsomatta?

Mistä löytyi tietoa et se kytkeytyy öljynpaineella? Mua toi mietityttää koska? ylämäessä kaasu pohjassa lyö lukkoon samas kohtaa ja pintakaasulla alamäessä matalilla kierroksilla samas kohtaa jolloin öljyn paineet ei oo kyl samoissa lukemissa ?

Chevy vanissa toi nappi turbiini todettu toimivaks ja voipi matalilla kierroksilla jytkytellä 7okm/H.?

Hyvät ideat ja keskustelut rakentavassa hengessä on POP .

Viimeksi muokannut hunter hdj : 20.08.2012 19:38
Vastaa lainaten