Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
...kysymys vaan lähinnä siitä että toisilla ei näy olevan paljoakaan kunnioitusta eläimiä kohtaan tai sitten vedetään vaan provoa. Asiathan on hyvin tapauskohtaisia mutta noilla em. asenteilla kyllä elukkaa jää säälimättä alle.
TT
|
Kyllä mä uskon että monillakin on täällä eläimiä kunnioittava asenne, mutta kuten itsekin totesit asiat on hyvin tapauskohtaisia. Kyllä se vaan niin on että jos vilkkaassa liikenteessä maantie- tai moottoritienopeuksissa pitää päättää ajanko pikkueläimen tai linnun yli vai vetäisenkö reippaasti jarrua ja otan ison riskin että joku täräyttää perään, niin ei tarvitse miettiä hetkeäkään. Yli ajan aivan varmasti, väistää koitan sen mitä turvallisesti pystyy. Hiljaisessa liikenteessä eri juttu, silloin voi hyvinkin usein turvallisesti jarruttaa ja väistää.
Kaupunkinopeuksissa olen ajanut yhden ruskaon yli, en vain ehtinyt tehdä mitään kun tuli niin yllättäen eteen. Aina olen tarjonnut jarrupedaalia ja tulen tarjoamaankin, tulee eteen sitten jänis, orava, kissa tai vaikka varpusparvi.. Ei mulla ainakaan ole pienintäkään syytä ajaa minkään elävän otuksen yli jos sen vain voi välttää.