Mä tuossa yritin tavata sääntöjä kun ulkomuistista vetäisisin että saa jatkaa...
Voimassa systeemeissä 1 ja 2
Jos jaksoa ei suoriteta oikein, on se 50:n virhepisteen arvoinen. Jakso ei ole oikein suoritettu jos:
a) Auto koskettaa väärää porttia
b) Kuljettaja keskeyttää jakson mistä tahansa syystä
c) Auto tarvitsee ulkopuolista apua
d) Jaksoa ei ajeta loppuun (”E”-portti) – maalilinja
e) Auto ajautuu kokonaan ulos jaksolta
f) Jos osakin autosta menee lähtölinjan (”A” –portti) yli
g) Kuljettaja tai apukuljettaja riisuu kypärän tai avaa turvavyön
h) Lippusiima katkeaa joko auton, kuljettajan tai apukuljettajan toimesta
i) Kuljettaja tai apukuljettaja koskettaa merkkiä kädellä tai muuten pyrkii estämään lippusiiman tai sitä tukevan kepin katkeamista, tulkitaan tämä samoin kuin se olisi katkennut
j) Jakson maksimiaika tulee täyteen
k) Systeemissä 1: kun auto tai edes osa siitä koskettaa tai läpäisee jo suoritetun portin porttilinjan
[Suomalainen tarkennus, aina jos jakso jää kesken niin se lasketaan kohdan D mukaan, eli 50 pistettä ajamattomasta maaliportista + muuta ajamattomat portit + muut keskeytykseen asti saavutetut virhepisteet]
Kaikissa edellä mainituissa jakso keskeytetään välittömästi.
Näin kesken työvuoron luin siis vaan tuon kohdan...
|