Viestiketju: lj70 vs. silverado
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.08.2012, 12:59
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Mullahan on sama tilanne kuin Tapsalla, -94 Subbarilla menee kaikki ajot. Tekniikaltaan Suburbani on käytännössä verrannollinen tollaseen pick-uppiin. Sellanen 35-45tkm tulee vuoteen, noista kilsoista about 10tkm iso kärry (yli 3 tonnia) perässä. Soppaa menee sekalaisessa ajossa sellanen 14-15l sataselle, maantiellä oon päässy reilusti alle 13l kulutuksiin auton omapainon ollessa n. 3400kg... Uskoisin että nätisti 80-90 ajaessa menis alle 12l sataselle.
5" korotettu, 33" renkaat ja 4.10 perävälitykset, muutenkin modattu jonkun verran. Tehoa kolmen LJ:n verran (perjantaina käyn penkittämässä niin loppuu spekulointi ). Pysyy ongelmitta muun liikenteen mukana. Kun auto tuli mulle täysin vakiona niin maantiellä meni soppaa sellanen 15l sataselle, nurkkapyörityksessa 16-18l. Eli mitä enemmän ottaa tehoja pihalle ja korottaa sitä pienemmällä menee .

Ominaisuuksia/vikoja näissä on ainakin kädettömälle tarpeeksi, osat on pääsääntöisesti halpoja tai erittäin halpoja ja niitä saa helposti. Korjaaminen/muutosten tekeminen on helppoa, ja apujakin saa. Mätävikaa näissä on vähemmän, mullakin on ikäisekseen käytännössä ruosteeton pohja, ovien alareunoissa ja helmoissa on ruostepilkkuja kun kivet on hakanut maalit pois. Toinen takakontin ovi täytyis laittaa uusiks kun on joskus aikanaan saanut kipeetä ja lähtenyt siitä ruostumaan. Mä ajan lähes joka viikko jollain kaivoksella/louhostyömaalla, kivipölypaska lentää ja menee kyllä jokaikiseen rakoseen. Peseminen on säännöllisen epäsäännöllistä, täytyis ottaa oikein tavaksi toi alusta peseminen.

Mettäautoks tollasesta Suburbanista ei kyllä ole jos jotain vakioautoreittejä haasteellisempia pätkiä meinaa ajella. Lähes 3,5m akseliväli, 3000kg omapaino yms. LJ menee ihan eri tavalla jo vakionakin. Jos maasto-ominaisuudet ovat etusijalla niin ehdottomasti LJ. Jos tarvii tilaa&kuljetuskapasiteetti, vetokykyä, mukavuutta, varusteita niin Chevrolet.

Noista mutu-puheista että Letukan moottorit ja vaihdelaatikot on paskoja oon kyllä Tapsan kanssa samaa mieltä, helvetisti tuntuis löytyvän kaikenlaisia "asiantuntijoita" mitkä ei ikinä oo yhtään kyseistä autoa omistanut.

Kannattaa kuitenkinpitää se tosiasia mielessä että tossa hintaluokassa autot on n. 20 vuotta vanhoja ja sen 500tkm ajettuja. Vikaa on ja tulee varmasti molempiin.

Viimeksi muokannut Tuomo : 15.08.2012 13:12
Vastaa lainaten