Viestiketju: Koneen sisäpesu
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 07.08.2012, 15:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos polttoaine on halpaa niin ei jumissa oleva visko paljon haittaa, no ehkä vesipumpun laakereita aikaa päälle...
Juu, tässäpä siis taas uusi huoltokohde kiitos.

Olisikohan täällä viskoosituulettimen huolto-ohjeet jossain / jollakulla ? Onko tuossa vispilässä joku sellainen jousiansa, joka pongahtaa vieteriukon lailla kun jonkun ruuvin avaa ? tarviiko jotain erikoisrasvaa? Missä lämpötilassa tuon pitäisi alkaa tuulettamaan. Miten tuon toiminta testataan ?

No uteliaisuus voitti ja piti käydä tarkistamassa tilanne. Koneen ollessa pysähdyksissä tuuletinta saa pyöritettyä melko kevyesti tässä n. 17 C lämpötilassa. Visko on suoraan (nokka-) akselin päässä ja vesipumppua pyörittää jakohihna jossain etuosan uumenissa. Laakerit ei siis ole vaarassa eikä ehkä polttoaineenkulutuskaan kasva kun vaikuttaisi tuo viskoosi toimivan ainakin päällisin puolin oikein.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 07.08.2012 15:36
Vastaa lainaten