Siis siinä nivelessä on suraava rakenne:
Tuo nivelen runko toimii toisena liukupintana, ja toinen liukupinta on jousikuormitteinen mäntä; jota siis jousi painaa kokoajan kiinni kuulaan, joka taasen on kartiolla kiinni sektorivarressa(simpukassa)
Ja tuossa kuvassa tuo jousen muodostama käyntivälys liian suuri.
Oikeaa jousen pohjaamiseen aiheuttaa välystä en tiedä, mutta veikkaus 0,5->1mm lienee lähellä?????
a) kiristä ylläolevien ohjeiden mukaan, ja pidä huolta että et kiristä liikaa;
sillä tuo kartiolla sektorivarressa kiinni oleva pallo on kulunut, ja kun kiristät niin hyvin helposti tulee kirittyä liikaa -> linkkuun käännettäessä jousi pohjaa, ja kaikkein pahimmassa tapauksessa katkaisee pallon akselin/hajottaa nivelen: siis etuakselin ja ohjauspyörän väliltä katoaa yhteys; apua...
b) irroita tuo nivel sektorivarresta, ja käännä 90 astetta, ja kiri takaisin kiinni.
Mutta jokatapauksessa tuon jousen kuuluu joustaa ohjauksen kaikissa asennoissa!
Oliskohan jollain eturenkaiden epätasapainolla osuutta tilanteeseen?
Toki uusi nivel olisi varmin ratkaisu...
|